Kurşunlu akülerin kendi kendilerine boşalması karşılanıyor:
Ayarlanabilir akım kaynağı aküleri "dolu" tutar.
Otomobillerde kullanılan kurşunlu akümülatörler kendi kendilerine boşalmalarının
sonucunda,hergün (akülerin yük durumuna ve çevre sıcaklığına bağlı olarak)
kapasitelerinin % 1'ini kaybederler.Bunun anlamı tam doldurulmuş bir akünün 4..6
hafta sonra kapasitesinin yarısını kaybedeceği ve çoğu zaman tam gerektiği anda
işe yaramıyacağıdır.
şekildeki devre bir sabit akım kaynağıdır ve bunun akımı,yapımcı
verilerine göre akü kapasitesini Ah (amper-saat) olarak gösteren sayının mA
olarak değeridir.Akü Kaç Ah değeri varsa bunun %1'i alınır.Dolayısıyla, örneğin 55 Ah'lik bir akü 55 mA'lik bir sabit akımla sürekli
tampon şarjda tutulmalıdır ki kendi boşalma sonucu oluşan kayıp
karşılanabilsin.
Devrede bir sabit gerilim kaynağı bir sabit akım kaynağı
şekline getirilmiştir.gerekli sabit akım RV1 potansiyemetresi ile (ölçü aleti yardımıyla) ayarlanabilir.Çalışma göstergesi olarak ,bir ön direnç üzerinden üç adet
seri bağlanmış diyoda paralel konmuş bir LED kullanılmıştır.bu
yapıdan sabit akım aktığından ,akü kutuplarındaki bir kötü temas hemen
farkedilir.LED için üç diyod üzerinden düşürülen gerilim,farklı yük akımlarında
bile yaklaşık olarak sabit kalır.D4 diyodu yanlış bağlama durumunda devreyi
korumaktadır.
kaynak sürekli olarak kısa devre edilebilir(buna dayanaklıdır),
ancak Tümdevrenin soğutulmasına dikkat edilmelidir.
1 akü için :Sekonder 12V/5W
seri bağlı 2 akü için :sek 24 V/10W
Hocam benim arabanın aküsüne bunu uygulamak mümkün mü acaba
YanıtlaSil