Otomobil Aküleri daima hazır

               Kurşunlu akülerin kendi kendilerine boşalması karşılanıyor:
                 Ayarlanabilir akım kaynağı aküleri "dolu" tutar.
Otomobillerde kullanılan kurşunlu akümülatörler kendi kendilerine boşalmalarının sonucunda,hergün (akülerin yük durumuna ve çevre sıcaklığına bağlı olarak) kapasitelerinin % 1'ini kaybederler.Bunun anlamı tam doldurulmuş bir akünün 4..6 hafta sonra kapasitesinin yarısını kaybedeceği ve çoğu zaman tam gerektiği anda işe yaramıyacağıdır.
şekildeki devre bir sabit akım kaynağıdır ve bunun akımı,yapımcı verilerine göre akü kapasitesini Ah (amper-saat) olarak gösteren sayının mA olarak değeridir.Akü Kaç Ah değeri varsa bunun %1'i alınır.Dolayısıyla, örneğin 55 Ah'lik bir akü 55 mA'lik bir sabit akımla sürekli tampon şarjda tutulmalıdır ki kendi boşalma sonucu oluşan kayıp karşılanabilsin.
Devrede bir sabit gerilim kaynağı bir sabit akım kaynağı şekline getirilmiştir.gerekli sabit akım RV1 potansiyemetresi ile (ölçü aleti yardımıyla) ayarlanabilir.Çalışma göstergesi olarak ,bir ön direnç üzerinden  üç adet  seri bağlanmış diyoda paralel konmuş bir LED  kullanılmıştır.bu yapıdan sabit akım aktığından ,akü kutuplarındaki bir kötü temas hemen farkedilir.LED için üç diyod üzerinden düşürülen gerilim,farklı yük akımlarında bile yaklaşık olarak sabit kalır.D4 diyodu yanlış bağlama durumunda devreyi korumaktadır.
kaynak sürekli olarak kısa devre  edilebilir(buna dayanaklıdır),
ancak Tümdevrenin soğutulmasına dikkat edilmelidir.

1 akü için  :Sekonder  12V/5W

seri bağlı 2 akü için :sek 24 V/10W




1 yorum:

  1. Hocam benim arabanın aküsüne bunu uygulamak mümkün mü acaba

    YanıtlaSil

BUILD A 12 VOLT/12 AMP MODERN DIGITAL SOLAR CHARGING CONTROLLER

  I wanted to share a circuit that I believe will be useful to everyone..cheap 12 volt/12 amp modern digital solar charge controller.You can...